fredag 25 maj 2018

Blackbird on my shoulder-Dagens


Låt: "Mystery of love" av Sufjan Stevens.
Outfit: Klänning från Gina Tricot.
Smink: Nej.
Nagellack: Her rose adagio från A England.
Doft: Dallrande sommarhetta. Om det nu har en doft - jag anser det.
Smycke: Nej. Anledningen till att jag inte bär mina ringar längre är helt enkelt den att jag har gått upp i vikt. En anledning så god som någon att försöka göra något åt "den där magen", som jag kallar den.
Klocka: Många i lådan, ingen på armen.
Frukost: Det är ju fredag, så fattiga riddare it is.
Fika: Kaffe latte. That was it. Aptiten är sådär i värmen, och idag tror jag inte att jag har varit hungrig alls, mest bara sugen.
Middag: Plickeplockmat och en och annan Aperol Spritz. (tre)
Pryl: Vattenslang.
Motion: Promenad med älsklingshunden.
Kvällsnöje: Bara slöa. Hoppas på popcorn med tryffelsalt också.
Att tillägga: Som kanske märkts på bloggflödet den här veckan har jag haft annat att tänka på. Det har nämligen hänt något väldigt otäck i det området där jag bor, nämligen ett mord. Och offret är någon jag mycket väl vet vem det är. Våra barn har gått på dagis tillsammans och lekt ihop ibland - bland annat. Och det var en sådan fin människa, och dennes död har gjort mig både ledsen, upprörd och ångestfylld. Känns overkligt att världen fortsätter som vanligt fast detta har hänt.