söndag 26 november 2017

Månadens nagellack - November

Sista söndagen i november, och jag visar som vanligt upp de nagellack jag burit den senaste månaden. Också den här gången i den ordning jag bar dem, för det här med att skriva upp dem när de sitter på verkar ha blivit en ny vana för mig. Jippi för det!



Jag köpte på mig en del lack från OPIs höstkollektion Iceland, bara för att jag tycker att så många lack från den kollektionen är så. snygga! Bland dem den lite udda fågeln, i en höstkollektion, som This isn't Greenland får anses vara. För pastelllack brukar höra våren till. Det här är en pastellpistagegrön, eller en väldigt ljus kakigrön. Hur som är den väldigt snygg.


Jag köpte även hela höstkollektionen om 6 lack från Polish Alcoholic, och först ut av dem blev Stolen Dreams. Det ser väldigt lila ut på mina bilder, men det var egentligen mer blurple, alltså den där blålila nyansen som är stört omöjlig att fånga på bild. Dessutom med massor av flakies i aquatoner. Precis lika snyggt som det låter.


Raefyndade Too Too Hot från Essie. Ett riktigt knalligt rött lack, som drog lite åt det orangea hållet. Så där klassiskt snyggt, men samtidigt ganska edgy. Me like.


Ännu ett matt lack från Depends höstkollektion. Det här är smaragdgröna #527. Matt grönt med aningen skimmer som ger den sidenmatta effekten. Prövade aldrig det här med topplack på, men har sett det på bild även blankt och det är snyggt så med.


Gammmalrosa med leverpastejsvarning i form av Rose Umber från H&M Beauty. Lite sådär så jag undrade varför jag köpt det, men jag trivdes ändå väldigt bra i det.


Kan man ha för månag röda krämlack? I så fall har jag nog det, men det är en färg jag aldrig kommer tröttna på. #525 från Depend02 är en lite jelly squishig sak, som är härligt knalligt rött. Hjärtögon.


Rap Tap Tap från Polish Alcoholic må se ut som bara ett svart lack med silver flakes, men det döljer även ett blått skimmer som ger det där lilla extra och gör lacket lite extra spännande.


Kände för något brunt och Chilipojken valde då Krona-logical Order från OPI. Lite sådär lerigt brun, med en lutning åt lila och faktiskt så pass mörkt att det ibland såg lite svart ut. Torkar betydligt mörkare än det ser ut i flaskan, som synes. Den där orangea glöden som synd på ett par av naglarna är däremot lampsken, för det har inte varit helt lätt att fotografera lacken i bra ljus den här månaden...


Tyckte jag hade haft så mycket mörka lack och ville bryta av helt från det. Så då blev det Be there in a Prosecco från OPI. Ett sådant där nästan-vitt lack som jag har svårt att hålla mig borta från. Det här har en lite beige-rosa ton och är jättefint. Det lack jag bär just nu, och igår matchade jag det med ett glas Prosecco (eller tre).

Det var det hela för den här månaden. Ny sammanfattning i december, men troligen inte den sista söndagen, eftersom det är nyårsafton och då har jag annat planerat.