torsdag 3 augusti 2017

Tre tomma no. 36

Det är spännande inne i badrummet just nu att se vilken av tre produkter som tar slut först. För när det sker kan jag göra nästa Tre Tomma. Den här har legat och väntat ett tag med andra ord. Oh well.


Dove. Go fresh. 48h Cucumber & green tea scent. Anti-perspirant/Anti-transpirant Deo.
Njä. Helt okej och kliar inte, men njä. Inga 48 timmars skydd här inte. Inte så värst anti-transpirant heller. Och den där fjärdedelen hudkräm som Dove påstår att de har i alla sina hudvårdsprodukter? Märker jag inte av alls. Smörjer mig som vanligt istället, så känns det bättre.
Har bytts ut med en annan av ett annat märke, med andra ord.
Plaståtervinning.
Betyg 2/5

Depend. Nagellacksremover. Supersnabb. I love you, always forever.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5

H&M. Cucumber and aloe. Cooling peel-off mask with passion flower ans lotus blossom. For tired skin. Jag gjorde det! Lyckades dela upp en portionsförpackning pee loff-mask  i två omgångar. Lade den lilla behållaren i en lufttät burk bara, så klarade den sig i åtminstone en vecka. Yay me! För när jag tycker jag har ett lagom tjockt lager av den här masken i nyllet, så tycker jag att det är alldeles för mycket kvar i behållaren för att kasta den, och det funkade alltså att spara till en gång till. Inte så tjockt lager då alltså.
Mycket trevlig mask. Luktar lite starkt och stickigt, men så innehåller den ju alkoholer också. Lämnar min hud fin och slät i varje fall, och det här är en av mina favorit peel off-masker.
Plaståtervinning på behållaren, pappersåtervinning på omslaget.
Betyg 4/5.
En bättre/smartare förpackning skulle höja betyget. Jag är inte förtjust i de här nya med en utstickande behållare. Påsarna de hade förut var bättre.