måndag 26 juni 2017

Tre tomma no. 34

Jodå, det är fem tomma förpackningar, men jag tycker ju att de där arkmaskerna är så lika varandra att jag klumpar ihop dem den här gången också.


ICA/Apotek Hjärtat. Ekologiskt certifierat schampo. Oparfymerat.För normalt till torrt hår. Visste ni att jag hade börjat med schampo igen? För det har jag. Jag hittade den här trevliga grejen på ICA och slog till eftersom det inte innehåller någon av alla de där grejerna jag försökte undvika när jag no poo-ade. Samt att det är parfymfritt -woop woop! Nu är det inte bara jag i familjen som har använder det här schampot, och det var inte ens jag som spruttade slut på tuben, jag tvättar fortfarande håret ganska sparsamt, sådär var femte, sjätte dag eller så.
Nackdelen med det här schampot, och alla andra tuber i serien, är att de är så förvillande lika i sina olika doftserier. Tur att texten är ganska stor så att det går att läsa i duschen även utan glasögonen på. I övrigt har jag så klart redan en ny tub i badrummet - som inte bara jag tömmer....
Plaståtervinning. Förpackningen är för övrigt miljösmart tillverkad av sockerrörsbaserad polyten, och prdukterna är svensktillverkade. Fler plus alltså.
Betyg 4/5. Önskar att det var lite mer fuktgivande nämligen.

Clinique. Brow sculpting dou. 02 Auburn to brown. Den här är bara delvis slut. Vaxportionen av duon har varit slut lääänge, men av skuggan finns det en hel del kvar. Det är bara det att jag inte tycker att den passar mig. Alls. Den är inköpt på den tiden jag färgade håret ofta, och det inte var ovanligt med röda toner i barret. Numera låter jag mitt hår vara ofärgat, och då det blir mer och mer grått i det så är den här ögonbrynsfärgen tokfel för mig. Tycker jag. Den är lite för kopparig där jag vill ha mer asktoner. Letar fortfarande efter den perfekta ögonbrynsfärgen, men tills jag hittar den så tänker jag inte kämpa vidare med den här i varje fall.
Plaståtervinning. Metallåtervinning på skuggpannorna.
Betyg 4,5/5. För den är bra, bara i fel färg för mig.

Serum Masq+. Serummask Glow, Upload, Relax. Det blev alltså omköp av alla tre maskerna när det var specialpris på dem på ICA. Jag tycker samma om dem som förut - helt okej arkmasker, sisådär passform, rikligt med serum, sköna att ha på men ingen direkt skillnad dem emellan.
Plaståtervinning.
Betyg 3/5 för alla tre.