fredag 30 juni 2017

Junifavoriter

Det här har varit en sådan där månad som jag kände liksom bara rann ut i sanden. Jag hade så tokmycket inplanerat och att göra ända fram till midsommar att min hjärna liksom hamnade i någon sorts viloläge. Det är så mycket som jag brukar göra som jag inte har gjort alls eller mycket lite den här månaden, något som kommer synas i månadens sammanfattning av diverse favoriter. Som kommer här.



Bok: "En halv gul sol" av Chimamanda Ngozi Adichie. Mer utförligt om denna bok kommer upp nästa vecka.

Fic: Vet ni - här är en av de saker jag inte riktigt har gjort den här månaden - läst fics. Nämen va! Jag håller på med en som är en WIP som uppdateras dagligen, men mer än så är det inte. Så... pass.

Film: Men tror ni inte att tant lyckades gå på bio igen? "King Arthur - The Legend of the Sword" är väl inte det bästa jag sett på bio, men helt klart underhållande.

Tv-program: "Westworld". Eftersom det är den enda tv-serien jag har sett den här månaden. Ännu en sak jag inte riktigt har gjort med andra ord.

Kläder: Är det inte mjukt och skönt kan det gott hålla sig borta från min kropp. Och så längtar jag efter lite mer värme så att jag kan gå i lite tunnare kläder. Tack. Jag trodde det var sommar nu?



Nagellack: Det jag bär just nu. "Symphony in green and gold" från A England.
Hjärtögon på det.

Upptäckt: Pinchos. Himla trevlig restaurangupplevelse må jag säga. Tack världens bästa svärmor som bjussade på kalaset.

Extra speciell rolighet: Det har varit mycket i juni - jag fyllde år, Plejaderna träffades, jag firade midsommar så där avslappnat härligt utan majstång och blommor i håret. Men ingenting toppar riktigt känslan av att se min son kasta upp den där hatten i luften på sin examen från grundskolan.

Mitt eget favoritinlägg: Mina älskade barn i skolan. Det är en stolt mamma det här.