måndag 29 maj 2017

Tre tomma no. 32

Vän av ordning tycker kanske att det här är fem tomma förpackningar, och vän av ordning har i så fall rätt. Det är bara det att tre av dem hade ungefär samma innehåll, så jag kör dem på ett bräde.
Ansiktstema den här gången.


Serum Masq+. Serummask Upload, Relax, Glow. Även jag har hakat på den där trenden med arkmasker. Mina hittade jag dock på den lokala Ica Maxin, och de är väl ärligt talat "sådär" upphetsande. Faktiskt känner jag ingen direkt skillnad på dem, och då ska ändå en av dem vara uppiggande och en lugnande. Jag tycker däremot att det varit rätt så trevliga, och värda sin lilla peng. Jag har känt mig rejält återfuktad efteråt, och det finns så pass mycket serum i masken att det ligger kvar lite i förpackningen att smeta över halsen - eller älskade maken.
Passformen var sisådär. De är väldigt runda och ögonhålen känns väldigt små, nästan så man får in masken i ögonen. Vissa av de problemen avhjälps om man klipper upp arket mellan ögonen, så att man får en öppning över näsroten.
Kommer jag köpa igen? Troligen. Men jag har sett så många andra som jag hellre vill pröva.
Plaståtervinning.
Betyg 3/5 på alla tre.

Naobay. Moisturizing peeling. Den här är jag ledsen på riktigt över att den är slut. Helt underbar fruktdoftande ansiktspeeling med naturliga peelingkorn av skal från nån nöt eller så. Minns inte vad det stod i produktbladet när jag fick med den i en Glossybox way back when. Jag har snålat rejält med den eftersom jag tycker så mycket om den, men nu är den slut.
Plaståtervinning på tuben. Korken är i trä och hamnar i det brännbara avfallet.
Betyg 5/5

Kicks. Ready, set glow! Vitamin C. Day fluid. Den här lilla godbiten är inte bara dryg som få, utan innehåller solskyddsfaktor i spf25. Min go to varje dag sedan jag hittade den förra året. Jag har såklart redan en ny flaska på badrumshyllan.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5