onsdag 3 maj 2017

Säsongssammanfattning: Veronica Mars, säsong 2

Som vanligt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

I säsong två av "Veronica Mars" går Veronica sista året på high school. Samtidigt som hon löser vissa bekymmer för sina skolkamrater.

Bildkälla Film affinity
Favoritavsnitt: 2x01 "Normal is the watchword". Veronica försöker återgå till ett normalt liv utan privatdetektivjobb. När Wallace blir petad från skolans basketlag då han testat positivt i ett drogtest, dras hon dock tillbaka in i branschen. En utflykt till en sportarena får oanade konsekvenser.
2x18 "I am God". Veronica plågas av mardrömmar där de som omkom i busskraschen konfronterar henne.
2x20 "Look who's stalking". Veronica hjälper Gia att ta reda på vem som stalkar henne, med ett överraskande resultat. Efter att skolbalen ställts in bestämmer sig Logan för att ställa till med en alterna-prom, där han lättar sitt hjärta för Veronica.
2x22 "Not pictured" Veronica och hennes klasskamrater slutar skolan och firar på Neptune Grand. När Veronica inser vem som är den skyldiga bakom busskraschen hamnar både hon och de håller nära i fara. Wallace får veta något överraskande om Jackie.

Favoritkaraktär: Veronica.

Favoritpar: Kommer på mig själv med att sitta här och shippa Veronica och Logan. Och det är ju inte lite frustrerande emellanåt.

Bäst i säsongen: Jag blev faktiskt totalt överraskad av vem som var skyldig till busskraschen, och sådant gillar jag. Samt att säsongen slutade med Veronica och Logan tillsammans, även om vägen dit var riktigt lång och frustrerande. Älskade när Logan sade till Veronica att han hoppats att deras förhållande skulle vara "epic".

Värst i säsongen: Grejen med Meg och Duncan och babyn tyckte jag faktiskt var rätt så tråkig och jobb. Blev glad när Duncan lämnade Neptune, faktiskt.

Övriga kommentarer: Undrar hur det kommer bli nu, när alla ska börja på college. Har en säsong kvar, så jag antar att jag snart vet det.