tisdag 30 maj 2017

Säsongssammanfattning: The Flash, säsong 3

Som vanligt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

Ännu en serie färdigtittad på för denna säsong. Den tredje säsongen av "The Flash" kan även vara den sista för mig. Jag känner att det är ganska mycket omtugg och stamp på stället, och jag har svårt att bevara intresset. Möjligen att jag spanar in något avsnitt i början av säsong 4, för en sådan är det klart för, men just precis nu känner jag mig klar med Barry Allen och kompani.

Bildkälla Den of geek
Favoritavsnitt: 3x17 "Duet" Barry och Supergirl/Kara har blivit skickade in i en värld där allt är en musikal. Music Meister (gästroll av Darren Criss) anser att de har en hjärtats läxa att lära sig.
3x22 "Infantino Street" Barry försöker desperat rädda Iris från att bli dödad av Savitar.

Favoritkaraktär: Jag är ju förtjust i Cisco, så är det. Och H.R. Och Julian. Inte direkt huvudkaraktärerna, nej...

Favoritpar: Pass. Jag tillhör Team Inte-förtjust-i-Barry-och-Iris.

Bäst i säsongen: Att Tom Feltons karaktär Julian visade sig vara inte en onding. Trots allt. Var rädd för att han skulle bli typecastad på grund av Draco Malfoy, men så var icke fallet. Om han är kvar till säsong fyra så kaaaaanske jag tittar vidare.

Värst i säsongen: Att det var så långtråkigt.

Övriga kommentarer: Är det elakt av mig att jag nästan var lite glad över att Iris dog? Även om det nu visade sig att det inte var hon utan H.R. Blev faktiskt ledsnare över hans sorti än vad jag blev när jag trodde att det var Iris som strök med...