måndag 15 maj 2017

Måndagsmotivation, del 25/?

"There's an app for that!"
För jo - det finns appar till i stort sett alla tillfällen och för vad man än behöver. Vissa kostar - andra är gratis, men innehåller då oftast reklam av något slag.
Jag har självklart också appar på min mobil, särskilt nu när jag skaffat en ny telefon för ett par veckor sedan som har mer minne än min förra.
Vissa appar blir mer använda än andra. Så klart. Mina mest använda appar är Instagram, IMDb, Goodreads, vissa spel och Endomondo.
Särskilt Endomondo är rolig om man som jag tycker det är roligt att se statistik på den rörelse jag utför. Jag har fortfarande gratisversionen, efter ganska många år, och jag tycker den räcker alldeles utmärkt. Dessutom kan man se hur man har gått, om man aktiverar gps:en och har mobilen med sig på promenaden. Jag tycker det är roligt att se hurdant mönster jag har gått i. Ofta går jag i åttor, igår gick jag i två glasstrutar. Dagens hundpromenad såg lite ut som Nerfertiti. Om man kisar.

Kanske är Endomondo appen du sökt för att få lite extra pepp på vägen, kanske tycker du bättre om Runkeeper eller någon annan av alla de motionsappar som finns därute. Hitta den som passar dig. Så kanske vi ses på promenaden?


Och självklart finns det appar för meditation, mindfullness, yoga eller vad du än känner att du har störst intresse av för att må bra. Man måste inte hurta - men man borde.