onsdag 31 maj 2017

Majfavoriter

Va? Är maj redan slut? Vad hände?  Bara jag som upplevde att det liksom bara rasslade till och så var den här månaden slut?
Jag hade någon sorts tidsoptimistisk grej på gång så länge att jag fick aningen av panik när jag insåg att jag inte hade någon födelsedagspresent till älskade maken - fyra dagar innan dagen. Inte ens någon planerad. Jag som brukar vara så väl förberedd, men inte den här gången tydligen. Kände mig som världens sämsta fru, men det löste sig i elfte timmen. Och jag har fått pussar, så jag tror att han fortfarande gillar mig...

Andra favoriter, förutom älskade maken, kommer här.

Bild tagen av Lilla E. Stockholm 6 maj 2017

Bok: Boken jag läste ut igår är även denna månads bästa bok. "En saga om tidens väsen" av Ruth Ozeki har jag läst för bokcirkelns räkning så jag kommer inte säga mer än så just nu. Vi har ju inte träffats än. Men det var ett ypperligt val och jag förstod ganska bums att jag skulle älska den här boken. Det gjorde jag också.

Fic: "Oh my darling, won't you stand by me?" av PoorWendy. Helt plötsligt var det bara en ny del av en älskad serie om Arthur och Eames i inlådan. Jag kastade mig över den. Milt uttryckt.

Film: Ja! Det hände! "Alien Covenant" blev maj månads bio-rulle. Ska se om det betyder att jag är på G igen med bio-kvällar, eller om nästa film-på-bio blir i december med nästa Star Wars-rulle. Det kommer dock en del filmer jag sett fram emot de närmsta månaderna, så håll tummarna!

Tv-program: Säsong 3 av "SKAM" satte verkligen min värld i gungning hörrni. Inte sedan "Queer as Folk" har jag känt mig så här besatt, och ni som var med då minns kanske att jag var BESATT!



Kläder: Lystring! Jag har blottat mina lättmjölksfärgade ben i shorts! För det har varit varmt. Annars är fortfarande pyjamas det bästa plagget. Vill ha pyjamas 24/7.

Nagellack: Jodå. Det blir Parisienne från H&M Beauty. Och In Robe and Crown från A England, för jag kan inte välja mellan de två.


Upptäckt: Tant börjar bli gammal. Inte nog med att jag inte riktigt orkar partaja som förr längre - jag klarar inte riktigt av alkohol längre. Kan ha och göra med att jag allmänt försöker inta mer hälsosam mat och dryck och när jag tar ett glas för mycket så blir det för mycket. Kan ha och göra med att min toleransnivå sjunkit. Hur som haver känner jag att jag har en anpassningsperiod framför mig. Måste verkligen bli bättre på den där känna-efter-när-det-räcker-grejen. Och sedan stanna där. Det är nog det som är svårast.

Extra speciell rolighet: Depeche Mode på Friends arena, 5 maj 2017. Den som trodde något annat trodde fel.

Mitt eget favoritinlägg: Bröllopsdag.