torsdag 23 mars 2017

Tre tomma no. 29

Har haft en del förpackningar som känts lätta ett tag, och det visade sig att anledningen till att de var lätta var att de höll på att ta slut. Så kan det gå. Nummer 29 av Tre Tomma kommer här.


Kicks. Pure & Simple. Foaming face wash. Jag gillar löddrande ansiktsrengöringar, så är det ju. Kan kanske vara det där längtet efter lödder som fått mig att fundera på att börja med schampo igen, Möjligen. Pure & Simple har varit en trevlig rengöring och det doftar fräscht och gott, så det kanske blir ett omköp i framtiden. Just nu använder jag dock en annan som jag älskar, men man kan ju ha mer än en rengöring beroende på vad huden har för behov. Så ja - den här lille raringen ligger bra till för att hitta hem till mig igen.
Plaståtervinning.
Betyg 4/5

Urtekram. Nourishing virgin coconut oil. Hand cream. Kom inte jag hem från affären med den här nyss? Och den är redan slut? Så tänkte jag när den här lilla tuben började prutta ut handkrämen. Men så tänkte jag efter lite. Det här är nämligen ingen stor tub, bara 75 ml att jämföra med de 125 ml som det är i den handkrämen jag brukar köpa. Dessutom har den stått i badrummet, vilket gjort att andra än jag använt den - ofta. Så ja, det var inte länge sedan den kom hem till mig, och nu är den slut efter att ha blivit flitigt använd.
Doften av kokos är mild och trevlig och inte alltför ihållande. Den sjunker in fort och är på alla sätt trevlig. Lilla E och jag har dock tänkt oss att testa fler varianter av Urtekrams handkrämer och sedan utse en favorit, så den här gången blev det inte omköp av just den här, utan en annan doft/funktion, men från samma märke.
Plaståtervinning.
Betyg 4/5

Kicks. Glowing beauty. Exfoliating & Tingling mask. Jag älskar den här ansiktsmasken passionerat. Inte ens det där kittlandet/stickandet stör mig längre. Den här masken använder jag varje vecka, så ja - den är redan ersatt.
Doftar och ser ut som apelsinmarmelad, men jag skulle undvika att smaka på den. Tar bort döda hudceller. Huden känns som en babyrumpa efteråt. Prisvärd? Så jädra! Under femtiolappen på Kicks. Räcker länge.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5