onsdag 15 mars 2017

Tre tomma no. 28

Bara tomma från Kicks idag. Kan kanske bero på att jag har kommit fram till att jag älskar Kicks produkter. Bra och prisvärda grejer.


Kicks. Ready, set, Glow! Vitamin C Face tonic. Älsket på den här tonicen är enorm. Väldigt milt exfolierande med härlig apelsin/citrusdoft. Ibland använder jag den bara i t-zonen, ibland i hela plytet. En ny flaska står redan på badrumshyllan och väntar.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5

Kicks. Thirsty skin? Moisture Serum. Jag gjorde slut på den här lilla prova-på-tuben för två veckor sedan och har saknat den något fruktansvärt. Mitt nylle är törstigt på fukt just nu, och då har den här dryga lilla prylen varit fenomenal. Att använda innan dag/nattkräm, och det är så jag gjort. Jag har så klart skaffat en ny. Två veckor utan fick vara nog.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5

Kicks. Miracle worker. Face mask. Har lite tudelade känslor för den här. Dryg som 17 och himla användarvänlig då den bara tar 5 minuter i anspråk. Fast det är en lermask behöver den alltså inte stelna. Den rengör på djupet och huden blir så fin dagen efteråt. Det är bara det där med att jag har rätt så känslig hud... Lermasker är inte det bästa då, eftersom de kan vara uttorkande och irriterande, och jag har haft "lite" besvär av just rodnad och irriterad hud efter den här. Så jag har gillat den, men jag kommer nog inte köpa den igen. Fast man ska aldrig säga aldrig.
Plaståtervinning.
Betyg 3/5