lördag 18 mars 2017

Depeche Mode-Dagens


Låt: Ett helt album kanske? Depeche Mode släppte sitt senaste studioalbum "Spirit" igår, och eftersom jag, älskade maken och Lilla E är stora fans så har den spelats flitigt här hemma sedan dess. Singeln "Where's the revolution" släpptes förra månaden. Och ja - jag ska gå på konserten i maj.
Outfit: Klänning med en tiger på från H&M, blommönstrade leggins från Ica Maxi/My wear, stor kofta att gosa in sig i från Vila.
Smink: Nej alltså, jag är ju ledig idag...
Nagellack: Slitet nu så det åker av snart, men jag har fortfarande The beggar maid från A England på tassarna.
Doft: Kroppsoljan som jag fick ryggmassage med i morse. Ingen huvudvärk idag - yay!
Smycke: Jag har ju ringar på mig, det har jag. 
Klocka: Nej alltså, jag är ju ledig idag...
Frukost: Knäckemacka med kaviar och ägg, yoghurt med granola och granatäpplekärnor och självklart en kopp te. Idag startade jag dagen med English breakfast.
Fika: Earl Grey och en rad choklad med hasselnötter i.
Middag: Ska straxt ställa mig och försöka undvika att bearnaisesåsen skär sig. Till såsen blir det biff och frittar.
Pryl: Har skaffat mig en sådan där burk med lock som har ett sugrör i sig och som är utmärkt att dricka sitt vatten ur. Väl investerade 15 kronor må jag säga.
Träning: Promenad i vårsolen med älskade maken, och ett kortare yogapass för ryggen + en andningsmeditation. Dag 18!
Kvällsnöje: Chilipojken har flytt hemmet för kvällen, så vi tänkte titta på en film han ändå har noll intresse av att se. Det lutar kraftigt åt "The Danish girl".
Att tillägga: Läste ut sista delen av "The raven cycle" tidigare idag. På snudden att jag började om med serien direkt. Bokrapport kommer inom kort - ska bara smälta lite först.