torsdag 23 februari 2017

Tre tomma no. 27

Gick som jag trodde ganska snabbt att få till den där sista tomma för att kunna göra en ny "Tre tomma". Men nu är tomma lådan tom - fast jag har en del förpackningar som börjar kännas lätta...


H&M. Concealer. 17 Soft nougat. Jag hade precis köpt en ny concealer av min favorit när H&M ändrade hela sitt beautysortiment för ett par år sedan. Hur man märker att jag inte sminkar mig så ofta... Självklart försvann den här ur sortimentet när bytet gjordes, precis som allt annat, och jag har ännu inte hittat en ersättare, så jag får väl gå här med mörka ringar under ögonen och vara sådär rödaktig vid näsvingarna. Okej? Var faktiskt på jakt senast i söndags, men maken till tom hylla för concealers alltså...
You will be missed.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5

Bangerhead. Fresh me up! Refreshing dry shampoo. Jodå, man kan utan problem använda torrschampo när man no pooar. Jag gör det dock inte jätteofta, men ibland händer det. Just det här torrschampot fick jag i en Glossybox för jääääääättelänge sedan. Det var ju en halv evighet sedan jag slutade med Glossybox liksom. Flaskan var dock stor så den räckte länge, även om älskade maken var där och tjuvskakade och sprejade ibland när han ville ha lite strävhet i kalufsen. Den har alltså varit bra. Skulle kunna tänka mig att köpa igen, men har en annan i badrumsskåpet just nu.
Plaståtervinning på korken, som jag tog av för jättelänge sedan för att den höll på att driva mig till vanvett med att vara superjobbig att ta av. Resten kommer jag lägga i det miljöfarliga avfallet på grund av är en sådan där läskig sprejflaska.
Betyg 4/5

Natusan. 24hour moisture hand cream. Den här kom älskade maken hem med en dag när han varit och handlat. Jag blev aldrig riktigt kompis med den. Den kändes så där som att den lade sig som en hinna över huden, och den känslan tycker jag inte om. Den doftar gott och milt dock, men om den hittar hit igen så är det inte för att jag har köpt den. Om vi säger som så.
Plaståtervinning.
Betyg 2/5