torsdag 26 januari 2017

Stillhet

Efter några dagar med ganska mycket sociala interaktioner, och när man vet att det kommer några fler den närmaste tiden, behövde den här lilla introverta damen en dag för återhämtning och mentala förberedelser. Jag hade en ensam för- och eftermiddag till mitt förfogande, och jag förvaltade den väl.


Efter en lång frukost lät jag maten sjunka undan medan jag läste en timme. Sedan tände jag lite rökelse och gjorde ett yogapass i min studio, som jag avslutade med en stunds meditation och mantrasång. Efter det te och lite mandlar, medan jag pratade med min mamma i telefon.


Efter lunchen begav jag mig som vanligt ut på promenad med hunden Oscar. Han fyllde 10 år igår minsann. Det finns många hundar jag tycker om, men Oscar älskar jag faktiskt. Han är så bra på att peppa mig att komma ut varje dag och få känna på dagsljuset.

Bilden tagen vid ett tidigare tillfälle. Här finns det minsann ingen snö just nu.
Lyssnade på en lugn spellista på Spotify, som jag har gjort själv med favoritlåtar, läste en stund, tog en tupplur. Fixade lite te - som sig bör. Och sedan kom barnen hem från skolan, och nu är det business as usual. Grejen är bara den att jag känner mig klarare i skallen nu och känner att jag utan problem klarar av att träffa folk. En dag i ensamhet kan göra det.


Så. Så kan en återhämtningsdag se ut för mig som är introvert. Jag laddar mina batterier i ensamhet. Tar det lugnt och skönt, men är ändå aktiv - på mitt sätt. Du då?