söndag 6 november 2016

Tre tomma no. 21

Återigen har jag varit osedvanligt trög med att fotografera mina tomma förpackningar, jag är bara en tomming bort från nummer 22 vid det här laget. Får se om jag blir lika lat med den.


Kung Markatta. Kallpressad kokosolja. Jag använder inte bara min kokosolja när jag poppar popcorn, gör granola och annan mat - jag använder den helhjärtat på kroppen också. Som sminkborttagning, som massageolja, som hårolja. Köpte mig en stor burk häromsistens som jag pytsar över från i en mindre burk att ha i badrummet. Blir enklare så. Den här bodde dock på badrumshyllan i ungefär ett år, så det är en dryg rackare också.
Glasåtervinning på burken, metallåtervinning på locket.
Betyg 5/5

Renu. Extra firming Lip and eye active lift. Den här har jag använt främst som ögonkräm. Den kom i en Glossybox för länge sedan, men det var först nu som jag verkligen började använda den. Förutom att mina ögonlock blev ännu oljigare än vad de redan var, och nej - jag smorde inte ögonlocken med den, så klart - så var den helt okej. Märkte inte av någon "extra firming" dock och jag visste tidigt att jag skulle använda upp flaskan, men inte leta efter den igen.
Plaståtervinning.
Betyg 2/5

Kicks. Vitamin C. Ready, set, glow! Eye cream. Den här ögonkrämen har dock hittat hem till min badrumshylla i fullstorlek. Jag älskar allt med Kicks Vitamin C-serie och ögonkrämen är inget undantag. Här märker jag betydligt bättre av de där minimerande-av-puffiga-ögon-och-fina-linjer-och-mörka-ringar-grejen än med Renus ögonkräm här ovan. Dryg är den också. Och doftar gott den korta stund den doftar.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5