tisdag 6 september 2016

What I eat in a day #8 - Höst

I slutet av augusti gjorde hösten ett litet gästspel innan det blev lite varmare igen. En sådan höstdag åt jag det här. Varning! En del av det här hann jag äta innan jag kom ihåg att jag skulle ta bilder,så det kan se lite kladdigt ut.


Frukost med te i min älskade Q-mugg! Och en Peach pie parfait till det. Receptet har jag hittat på Simply quinoas blogg och jag har hunnit äta det två gånger sedan hon lade upp det. Chiapudding med havre/pecannöt/dadelsmul och nektarin med kanel. Jag lovar att det är väldigt gott.


Missade visst min kopp elva-te som vanligt...
Till lunch blev det en snofsig macka. Fullkornsbröd med sallad, baconomelett och kanprig inlagd gurka. Som ni ser kunde jag inte låta bli att ta en tugga av den.


Efter min hundpromenad tog jag en kopp te och en banan.


Och till eftermiddagsfika blev det mer te och en kardemummabulle.


Kvällsmaten bestod av fransk bondsoppa med bröd till. Supergod soppa med massor av grönsaker och rökt fläsk. Och omixad! Uppskattas inte lika mycket av alla familjen - vissa vill ha sina soppor slääääääta. *suck*


Efter soppa får man efterrätt. I det här fallet äppelpaj med vaniljglass. Och ett litet glas Xanté.

Inte den nyttigaste dagen kanske, men god.