torsdag 8 september 2016

Tre tomma no. 19

Tömmer prover och slattar som bara den just nu. Och en sak här ska jag bara kasta, av anledningar jag berättar om i bildtexten.


Garnier Moisture Soft +. Normal skin. En fuktkräm jag införskaffade när jag drabbades av lite lätt panik då min dåvarande nattkräm tog slut hux flux. Gjorde väl jobbet okej, men inte mer. Jag hyser en viss avsky mot att ha hudvårdsprodukter i burk då det är rätt så ohygieniskt om man pillar med fingrarna i burken. Jag använder spatel för att fiska upp mina krämer för att minimera bakterietillväxten, men finns det en produkt i tub och en i burk som är likvärdiga - då väljer jag tuben i 10 fall av 10.
Plaståtervinning.
Betyg 3/5. 2/5 om man räknar in förpackningen.

Firebird. Mini soap, Gingerbread latte. Jag fick ett par provtvålar med från Firebird när jag köpte min flaska Vanilla and woodsmoke parfymolja. Just den här, Gingerbread latte, tyckte jag inte om. Alls. Den gjorde mig förvisso ren utan att torka ut alltför mycket, men doften! Blä! Sötsliskig och konstig. Stannade dessutom kvar på huden några timmar.
Plaståtervinning.
Betyg 1,5/5

Elizabeth Arden. Eight hour cream skin protectant. Det här är produkten jag inte gjort slut på och som nu blir kasserad. Den har stått bortglömd i mitt badrumsskåp ett bra tag och har härsknat. Och hur kunde jag glömma bort denna omtalade mirakelkräm? Jag gillade den helt enkelt inte. Jag tyckte att den luktade jätteilla, redan innan den härsknade, och det var en doft som liksom aldrig mattades av. Nej tack till den.
Brännbart avfall då det fortfarande finns produkt kvar i tuben.
Betyg 1/5