fredag 30 september 2016

Septemberfavoriter

September är äntligen slut. Det har varit en vacker månad, med många fina dagar, men jag har haft lite väl mycket tankar som snurrat i huvudet och det har därför varit en ganska tung månad för mig. Det märks på att jag inte har skrivit så värst personligt utan det har mest varit film, tv och bok. Kanske kommer jag någon gång dela med mig av vad det är som händer, för det är en specifik sak som spelar bowling i min hjärna nu och inte en depressionsspiral, men just nu är det ingenting jag har lust att vara värst öppen med. Jag kan lugna er med att det i varje fall inte gäller vare sig skilsmässa eller sjukdom/dödsfall. "Bara" något som känns tungt och jobbigt just nu och som kan förändra en hel del i mitt liv i framtiden.



Bok/fic: Bästa boken jag läst den här månaden är föga överraskande "Jane Eyre" av Charlotte Brontë. Läs den om du inte redan gjort det. Du kommer inte ångra dig.
Bästa ficen, och jag har läst mååååånga den här månaden, får bli Queer as folk-ficen "Glowing rooms" av ohmyjetsabel. En what if-fic som behandlar efterverkningarna av överfallet på Justin om inte Brian varit där.

Film: Så många filmer! Som jag inte sett alltså. Vi köpte på oss en massa filmer den här månaden och vi har knappt börjat i den högen än. Ingen bio har det blivit heller, men det beror mest på brist på intressanta filmer jag vill slösa dyr biopeng på. Men "Young Frankenstein" och "Hot fuzz" är ju alltid roliga. Yarp!

Tv-program: "Stranger things". Och "Looking".

Frisyr: Funderar på att börja med schampo igen... Men efter snart 2 år utan så känns det bra surt om jag skulle börja med det igen, så jag fortsätter väl med no poo. Glesar ut mellan tvättarna så mycket det går, för anledningen till att jag funderar på att börja om med schampo är att det är så himla tradigt att göra rent håret. Det är mycket lättare att bara klutta i schampo, löddra upp och skölja ur. Men... nej.

Kläder: Dags att plocka fram regnstället igen dårå.

Nagellack: Fick ett brott på en nagel och bar inte lack medan den växte ut, så det har varit en ganska lugn lackmånad. Men jag hann ju bära det sjusärdeles snygga Yoda från Polish alcoholic innan nagelkatastrofen var ett faktum.



Upptäckt: Temat på säsongens "American Horror Story". Som hemlighölls hela vägen fram till säsongspremiären. Jag är så nöjd så.

Extra speciell rolighet: Älskar jag mina Plejader? Ja. Så det var ju en himla tur att vi sågs hela bunten för ett par veckor sedan. Och alla hade läst boken! Yay!

Mitt eget favoritinlägg: Det här.