onsdag 21 september 2016

Säsongssammanfattning: Looking, säsong 2

Som vanligt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

Det tar som sagt inte lång tid att se på "Looking". Säsong 2 var även den sista säsongen, så serien är avslutad nu. Och jag är så glad att det finns en film som ska knyta ihop trådarna, för det var cliffhanger-varning på slutet där. Det funkar, men jag vill veta.

Bildkälla Hypable
Favoritavsnitt: 2x07 "Looking for a plot" Doris pappa dör, och Dom och Patrick följer med henne till begravningen. Att återbesöka hembygden väcker många minnen till liv för Dom och Doris. Patrick får oväntat besök.
2x10 "Looking for home" Att flytta ihop blir inte vad Patrick hoppats på när han upptäcker något oväntat hos Kevin. Dom söker råd hos Malik för att bli sams med Doris igen. Agustin och Eddie är med på härbärgets avtäckning av väggmålningen. Patrick vill ha en förnyelse och söker upp Richie på frisersalongen.

Favoritkaraktär: Patrick.

Favoritpar: Jag var/är Team Richie så lite ledsen i ögat blev jag ju. Håller mest på vänskapen mellan Dom och Doris.

Bäst i säsongen: Säger som förr - hur intim den känns. Genuin och äkta.

Värst i säsongen: Att det blev den sista.

Övriga kommentarer: Jag är lite kär i den här serien faktiskt. Inte "QaF"-besatt, men lite småförälskad. Rekommenderas varmt alltså.