onsdag 14 september 2016

Säsongssammanfattning: The Flash, säsong 2

Som vanligt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

"The Flash" återvänder med en tredje säsong i oktober, och jag ska ta mig en funderare på om jag har lust att se den eller inte. Mer om det under bilden. Ni vet - där spoilerserna börjar.

Bildkälla ScreenRant
Favoritavsnitt: 2x10 "Potential energy" Barry och hans vänner jagar The Turtle som kan sakta ner tiden. Barry funderar på att berätta för Patty om sin hemliga identitet.
2x21 "The runaway dinosaur" Barry kämpar för att få tillbaka sin speed force samtidigt som hans vänner försöker få honom tillbaka från den dimension han hamnat i. Iris agerar lockbete för att oskadliggöra Zombie-Girder som väckts till liv av försöken att återge Barry hans krafter.

Favoritkaraktär: Att äska - Cisco och Barry. Kanske allra mest Cisco faktiskt. Han refererade ju till "Young Frankenstein"!
Att avsky - Zoom. I love to hate you. Både som Zoom/Jay/Hunter. Sällsynt jobbig och tråkig vilken form han än kom i.

Favoritpar: Det är väl meningen att man ska tycka att det fantastiskt och jättegulligt att det verkar bli Barry och Iris. Jag får däremot en dålig smak i munnen av det förhållandet, som jag tycker känns aningen incestuöst med tanke på att de växt upp i samma hus och Barry anser att Iris pappa är bitvis hans pappa också.
Jag hoppades på Barry och Patty faktiskt. Jag tyckte väldigt mycket om Patty.

Bäst i säsongen: Att avsnittet "The runaway dinosaur" inte handlade om dinosaurier? Kanske? Jag hade ganska tråkigt den här säsongen.

Värst i säsongen: Låt mig uttrycka det såhär - jag slutade titta på "Fringe" när det blev en massa parallella universum och dubbelgångare och tråkigheter. Och så bygger hela säsong 2 av "The Flash" på att det öppnats portaler till 'Earth 2' och det ramlar över en massa metamänniskor därifrån - samt säsongens superskurk Zoom - och alla har en dubbelgångare och det åks en massa fram och tillbaka i både tid och mellan "Jordar" och jag... *GÄSP*. Så jag har tittat med ett öga och spelat spel på mobilen med det andra ögat nästan hela säsongen.

Övriga kommentarer: Jag har anat vissa saker om säsong 3 av "The Flash" som gör mig osugen att se den, samt att jag inte var så förtjust i den här säsongen då. Men jag antar att jag kommer spana in något avsnitt av s3 innan jag bestämmer mig för om jag ska spara eller kasta.