söndag 24 juli 2016

What I eat in a day #5 - Jobbdag

Den här veckan har jag jobbat halvdagar på mitt extraknäck. Det har varit rätt så lugna dagar på jobbet eftersom det blev värmebölja och folk drog iväg till diverse badplatser och inte var inne i "min" lilla butik så mycket. Men jag hade utsikt över ett Pokemón Go stopp så jag kunde roa mig med att titta på mobilzombies i varje fall.


Frukosten, efter ett stort glas vatten, bestod självklart av te och även av en smoothiebowl. Det här är en blåbärssmoothie och jag toppade den med mer blåbär, quinoa crispies, kakao nibs, pumpakärnor och chiafrön.


Lunchen bestod av en snabbt komponerad löksoppa och lika snabbt bakat tunnbröd med ost. Det slank ner.
Efter lunchen satte jag mig på cykeln och cyklade till jobbet.


Mitt mellis fotograferade jag hemma eftersom jag inte hade lust att ta med mig kameran till jobbet. Det är keso toppad med nötter och blåbär. Om ni gissar att vi hade varit ute i blåbärsskogen dagarna innan så gissar ni rätt, men det här var de sista blåbären för den här gången.
Teet jag drack till finns avbildat på Instagram då jag gjorde en motreaktion mot alla bilder av kaffekoppar och bara fötter ute i gröngräset som mitt Instaflöde plötsligt exploderade av.


Väl hemma igen prövade vi ett recept ur favoritkokoboken "Italiensk fastfood" av Paolo Roberto som vi faktiskt har råkat missa! Det här är panerade skinkrullader gjorda på kokt skinka och med en fyllning av mozzarella, skinka och ströbröd. Till det en blandad bönsallad och ett glas rosé.
Vet inte om jag vill kalla det fastfood direkt, men gott var det.


Kvällssnackset var en kopp av örtteet Kvällsro från Friggs, samt en knäckemacka med kaviar. Älskar knäckemacka med kaviar de där kvällarna jag vill ha något knaprigt och salt. Inte lika gott som chips så klart, men ett gott substitut.