lördag 2 juli 2016

What I eat in a day #2 - vardag

Jag tycker det är roligt med mat och jag tycker att det är roligt att äta. Straxt innan midsommar åt jag det här under en dag. Visst av det var med på en Dagens då, men syntes inte i bild.


Min frukost var som vanligt med på Instagram. Numera visar jag det bara och berättar inte vad det är, är man nyfiken får man fråga.
Självklart te till frukost, jag alternerar mellan English breakfast, Earl Grey eller citronte - alltid med en liten skvätt mjölk.
Till det en knäckemacka med kaviar och ägg, samt en skål grekisk yoghurt med granola, smultron och en nektarin.


Till lunch gjorde jag falafel som jag bakade i ugnen. De blev lite torra men de duger. Åt mina med en rejäl grönsakstallrik med machésallad, gula tomater, gurka och paprika samt lite vitlökssås som vi har i klämflaska i kylen under grillsäsongen.


Var på en promenad i gassande sol och hade dessutom månadens röda vecka, så när jag kom hem igen var jag trött, småsur och varm. Cherry Coca-cola ftw! Lite småfusk, men ibland bara "måste" man.


Fikastund nummer två en dryg timme senare bestod av te, såklart. Samt en lite skål med valnötter, kokosflagor, torkade jordgubbar och lite choklad. Jag har kommit fram till att jag behöver något sött som mellis på eftermiddgaen och någon salt som kvällssnacks - då mår jag som allra bäst. Sedan gäller det att välja lite smart vad det där söta och det salta är.


Vi for in till stan för att köpa present till min lakritsälskade bror. Då hittade vi de här - lakritsdjöflar. Jag gillar saltlakrits väldigt mycket men de här var faktiskt vidriga. Djungelvråls gammelfarfar. De smakade bara salt och jag tror minsann jag blev lite svettig på ryggen bara av den enda jag åt. Älskade maken åt fyra. Han mådde inte helt prima sedan. Det går bra att hoppa över dem.


Kvällsmaten bestod av tacos. Jag föredrar mjuka tacos och gör gärna min egen tacokrydda och min egen guacamole. Massor av grönsaker i, så klart. Jag åt två stycken och drack ett glas rosé till.


Salt kvällssnacks var det ja. Några skivor smörgåsgurka, en soltorkad tomat i bitar, några oliver och ett par skivor salami. De ligger på ett kaffefat så det är inga stora mängder. Precis lagom för att jag skulle vara nöjd.

Vad jag dricker till? Massor av vatten. Jag föredrar mitt vatten med vattensmak. Direkt från kranen alltså.