onsdag 15 juni 2016

Syskonkärlek

När jag kallar den här veckan för födelsedagsveckan så skojar jag inte. Både jag och mina två storebröder fyller nämligen år den här veckan, varannan dag från måndag till fredag - och i åldersordning! Det betyder alltså att min store storebror fyllde år i måndags och att min lille storebror fyller år idag. När jag fyller år kan ni säkert lura ut, men jag behöver inga gratulationer för att må bra - tvärtom faktiskt.

Det är 8 år mellan mig och min store storebror och 5 år mellan mig och min lille storebror. Och idag fyller han 50 år! Va? Är man inte gubbe då? Men nej, trots att han till och med är en morfar sedan några år tillbaka så är gubbe det sista jag skulle kalla honom, eller den andre brorsan för den delen. De är precis lika busiga och härliga som när vi växte upp, det är bra det att vi hamnar i slagsmål lite mer sällan numera. Typ aldrig.

De är gosiga att krama på när vi ses, för vi bor på olika orter allihopa. De är snälla och får mig att skratta och uppskatta livet. De har underbara familjer med extremt fina brorsbarn som jag också får krama på och som faster är så inihelvete stolt över.


Det här är världens suddigaste mobilbild av mig och mina bröder, tagen i slutet av förra året när vi alla tre sammanstrålade hos våra föräldrar. Mamma ville att vi skulle ta en fin syskonbild. Det gick sådär kan vi väl säga, när man har två bröder som grimaserar bredvid en och man själv skrattar så tårarna trillar.
Grattis på födelsedagarna bröderna, och grattis till mig som fått så underbara brorsor. Och tack mamma och pappa för att ni satte oss till världen så att vi fick lära känna varandra. Jag älskar er.