lördag 11 juni 2016

Säsongssammanfattning: Daredevil, säsong 2

Som vanligt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

Sådärja. Hell's Kitchen är säkert för ett tag till och jag har tittat ikapp på ännu en serie. Jag tycker att "Daredevil" har varit sådär bra, både överlag men särskilt den här säsongen. Lite väl spretig säsong med lite för många linor som kastas ut åt olika håll. Jaja, de reder säkert ut trasslet någon gång.

Foggy Nelson, Elektra, Daredevil/Matt, The Punisher/Frank, Karen Page.
Bildkälla Blastr
Favoritavsnitt: 2x12 "The dark at the end of the tunnel" Adkovatfirman Nelson och Murdock sjunger på sista versen. Karen följer en ledtråd som försätter henne i fara.
2x13 "A cold day in Hell's Kitchen" Foggy får ett erbjudande om nytt jobb. Daredevil och Elektra står inför en slutgiltig kamp. Matt får en oväntad allierad och avslöjar en hemlighet.

Favoritkaraktär: Fortafarnde Foggy, men jag gillade även The Punisher lite oväntat mycket.

Favoritpar: Passar på det den här säsongen också. Det var så hattigt mellan kärleksintressena att jag inte orkade bry mig.

Bäst i säsongen: The Punisher.  Har hört det viskas om en spin off med The Punisher, något som jag hoppas blir mer än bara rykten.

Värst i säsongen: Väldigt dåligt skådespelat att Matt är blind den här säsongen. När han till och med tittar en annan blind karaktär i ögonen under en dialog så känner jag bara *gäsp*. Stick är trovärdigt blind för han fokuserar inte blicken en enda gång, som Matt gör hela. tiden. Skärpning på den detaljen tack.

Övriga kommentarer: Tag line på den här säsongen kunde ha varit "Matt fattar dåliga beslut". För det gjorde han. Ideligen. Så där så att det blev tröttsamt.