torsdag 30 juni 2016

Junifavoriter

Jag har vissa saker som återkommer på bloggen - Dagens, FredagsFilmen, MåndagsMotivation och så klart att jag avslutar månaden med dess favoriter. Och eftersom det är sista juni idag - gissa vad?


Bok/fic: Det har gått segt med läsningen av böcker den här månaden. En enda bok har jag läst ut och det är "How Star Wars conquered the universe" av Chris Taylor och om den tyckte jag inte så värst. Jag har bara läst ett par kapitel i min nästa bok, så den uttalar jag inte om än.
Jag har inte läst överdrivet många fics heller faktiskt - undrar vad jag gjort med min tid? Nåväl. Bäst den här månaden är nog "This might be irony" av thepsychicclam, en Sterek AU i high school-miljö som baseras på en Taylor Swift-video.

Film: Om jag varit på bio? Nej. Men jag har äntligen fått igenom att vi ska se Star Trek-filmerna - vi är snart inne på Next Generation-filmerna och det är där mina favoriter finns.

Tv-program: Älskade maken och jag roas just nu av "Veep" som vi frukosterar till ibland. Annars tycker jag väldigt mycket om "Agent Carter".

Frisyr: Många höga tofsar blir det. Och knuten är fortfarande min bästis. Behöver en ny hårmunk dock, för min har gått sönder. Hittar bara gigantiska i butik.

Kläder: Har en ny favorittop från Monki, som syns här ovan, och en klänning från samma ställe som jag troligen kommer bo i i sommar.

Nagellack: Amal från Zoya. Helt underbart - särskilt matt som det ska vara.



Upptäckt: Håller man det bara litet så är det inte superhemskt att fira födelsedag. Men jag skulle ha hoppat över att göra tårtan själv för den var ett stressmoment. Allt som kunde gå fel gjorde det. Fulaste tårtan någonsin, men den smakade bra.

Extra speciell rolighet: Träffade båda mina bröder i midsomras, samt merparten av deras barn, och det är alltid roligt. Att mina sväron var med gjorde saken ännu trevligare. Så midsommarafton helt enkelt.

Mitt eget favoritinlägg: Det blir delad favoritplats i juni på den här punkten. Jag snöade in på James Bond i ett inlägg och det tycker jag alltid är roligt, och så tyckte jag om mina bröder i ett annat inlägg och det var också väldigt roligt.