måndag 30 maj 2016

Säsongssammanfattning: Hit the floor, säsong 3

Som vanligt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

Så där ja. Då har tittat ikapp på ännu en serie. Och nu har det tagit sig och stundtals blivit bra. Vem kunde ana det? Inte jag i varje fall.

Bildkälla YouTube
Terrence, Zero, Jelena, Ahsha, Kyle, Derek.
Favoritavsnitt: 3x09 "Loss" Lionels handlingar påverkar alla på i visa fall förödande sätt. Devils förlorar en kär vän.
3x10 "Possession" Derek har en hemlighet och Ahshas liv kommer förändras drastiskt. Jelena kommer med oväntade besked som gör både Oscar och Terrence milt sagt förbannade och som grusar Zeros och Judes planer.

Favoritkaraktär: Jag har svårt att ha en favorit i den här serien faktiskt. Det finns vissa jag skulle vilja ha som favoriter, men eftersom alla beter sig som kompletta skitstövlat åtminstone tre gånger per säsong så blir det svårt. Så många dåliga beslut som fattas. Kanske lite Jude, men nah.

Favoritpar: Zero och Jude. Äntligen!


Bäst i säsongen: Se gifen ovan.

Värst i säsongen: Jag betvivlar att det amerikanska rättssystemet går till så som visas i den här serien. Så jävla dumt framställt stt jag är tvungen att svära.

Övriga kommentarer: Jag har förstått det som att det ska komma ett specialavsnitt i långfilmslängd i sommar, men jag vet ännu inte om det blir någon fjärde säsong. Säsong tre slutade med en massa cliffhangers, så om inte svar ges i det där specialavsnittet så ser jag gärna en fortsättning. Specialavsnitt brukar å andra sidan ofta betyda att serien får stryka på foten, men att man vill ge fansen ett avslut, så man vet aldrig.