torsdag 26 maj 2016

Säsongssammanfattning: Hit the floor, säsong 2

Som vanligt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

Det här är inte en höjdarserie direkt, men säsongerna är så korta att jag kommer titta klart på det som finns ändå. Säsong två är längst med 12 avsnitt, övriga två säsonger har 10 avsnitt vardera och det är ännu osäkert om det blir en säsong fyra.

Säsong två bjussar på nya spelare, nya parkonstellationer, en ny spelaragent och en blivande ex-fru med något särskilt på agendan. Och en mordgåta. Som tydligen ska lösas av ett gäng fullständiga amatörer. Jo just.

Kyle, Derek, Ahsha, Jelena, Zero, Terrence, Pete, Lionel, Sloane.
Bildkälla Hit the floor Wikia

Favoritavsnitt: 2x12 "Winner takes all" Säsongsavslutning. Devils spelar en avgörande match. Oscar blir arresterad och Devils har plötsligt en ny ledning som gör förändringar. Några förhållanden går framåt, andra stannar av. Och ett stort avslöjande görs.

Favoritkaraktär: Kan jag passa på den? Bra. Pass!

Favoritpar: I en serie som den här, där alla ligger med alla och man är singel i ungefär ett avsnitt innan man är i ett nytt seriöst förhållande med någon, blir parkonstellationerna väldigt många och inte värst intressanta. Jag säger Pete och Sloane för den här säsongen, även om jag tror att Pete var den som hoppade mest från säng till säng  under dess 12 avsnitt.

Bäst i säsongen: Fortfarande dansnumren.

Värst i säsongen: Intrigerna i "Hit the floor" påminner inte så lite om de man såg i "Beverly Hills 90210" och "Melrose place". Det känns daterat, floskligt och på sandlådenivå.

Övriga kommentarer: Jodå, det jag sett gifar om på Tumblr, och som fick mig att börja titta på serien överhuvudtaget, har hänt. Lite av det i varje fall. Jag hoppas på mer utveckling där i nästa säsong. Det är därför Jude och Zero inte är mitt favoritpar säsong 2, som jag hade hoppats på.