lördag 14 maj 2016

Säsongssammanfattning, Brooklyn Nine-Nine, säsong 3

Som vanligt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

Asch då! Nu har jag tittat ifatt på "Brooklyn Nine-Nine" och måste vänta på nästa säsong som alla andra! Agony!

Bildkälla Forbes
Favoritavsnitt: 3x05 "Halloween III" Peralta och Holt fortsätter sin årliga tävling, den här gången med hjälp av valda lag. Amy hamnar utanför och tar sin hämnd.
3x10 "Yippi kayak" Peralta ser sina drömmar uppfyllas när han sista-minuten-julklappshandlar och hamnar mitt i ett gisslandrama. Som "Die hard"!
3x20 "Paranoia" Rosa och Adrian har förlovat sig och det är dags för möhippa/svensexa. Allt verkar gå bra tills Adrian säger att han är förföljd och stjäl partybussen för att jaga rätt på sin påstådde förföljare. Ett superroligt avsnitt som slutar i tårar.

Favoritkaraktär: Peralta och alla de andra.

Favoritpar: Jake och Amy.

Bäst i säsongen: Det är många underbara gästskådespelare i den här serien och jag jublar lite för var och en av dem.

Värst i säsongen: Det är ju svårt som svensk att inte bli gravt förolämpad av avsnittet "The swedes". Det var fel så det var tråkigt.

Övriga kommentarer: Säsong 4 börjar någon gång i september, så jag får ge mig till tåls. Tur att det bara var en liten cliffhanger det här säsongsslutet.