måndag 2 maj 2016

Måndagsmotivation, del 5/?

Alla dagar är inte roliga, det vet man ju. Det finns dagar då man undrar om universum skämtar med en, eller vad för ont man gjort i ett tidigare liv för att förtjäna att straffas på detta sätt. Riktiga skitdagar helt enkelt.
Vet ni vad? De går över.

Det kanske inte känns så när man är mitt uppe i skiten. När man är trött, ledsen, deprimerad, ångesten spelar basket med ens självkänsla eller när man spiller en hel liter juice i kylen innan man ens fått i sig morgonteet. Men de gör det. Går över alltså.

Ibland kanske de är många i rad och det känns som att de aldrig ska ta slut, men så en dag så står man där på andra sidan och har överlevt. Det var lite så det var för mig i varje fall. När jag var som mest nere i min depression kändes det som att det enda sättet att bli fri var att sluta finnas, men ändå hittade jag någon liten glimt av styrka djupt därinne som gjorde att jag överlevde. Och nu står jag här och jag är inte frisk, men jag mår bättre. Mina dåliga dagar kommer mer och mer sällan och när de kommer har jag lättare att hantera dem.

Jag önskar dock att jag hade haft det här citatet av Charlie Chaplin med mig när jag mådde dåligt. Jag kanske inte kommer skratta åt min depression eller min ångest direkt, men om jag tittar tillbaka på mitt liv så har jag haft det ganska roligt. Och är det inte så att det oftast är de roliga ögonblicken man minns bäst?
Så - idag kanske är en skitdag för dig, men i det långa loppet är livet ganska vackert ändå. Och roligt!

Bildkälla Personal exellence