lördag 30 april 2016

Aprilfavoriter

Hej då april. I år gjorde du verkligen skäl för termen "aprilväder". När man upplever alla väder på en enda dag så vet man liksom vilken månad det är...
Och idag är det Valborg och kungen fyller år. Tänker undvika brasor i år med, om vi inte busar till det och tänder vår egen i öppna spisen.
Mot favoriterna!

Bok/fic: Som jag älskade "Öster om Eden" av John Steinbeck alltså. Helt underbar bok som jag rekommenderar till alla.
Bästa fic är baserad på en webcomic som heter "Check, please!". "Maybe I'm waking up" av idrilka behandlar ämnen som olycklig kärlek och att komma ut när man är professionell idrottsman - i det här fallet gäller det hockey.

Film: Ingen bio denna månad! Gah! Och självjävlaklart hann "Eddie the Eagle" försvinna från biorepertoaren innan jag hann gå och se den. Annars har det blivit en del Bond-filmer och så klart hamnade "Star Wars: The force awakens" i filmsamlingen samma dag den släpptes. Älskade maken är lite söt på det sättet.

Tv-program: Måste nog säga "The Knick" här. En serie jag fortfarande tänker på ganska mycket.

Nagellack: Skyfall-lacket Die another day är verkligen ett perfekt Jenny-lack. Jag älskar röda lack, men ibland glömmer jag bort det för alla andra roliga färger.



Frisyr: En välbehövlig klippning har gjorts. Annars åker håret mest upp i en sådan  där städknut. Och jag har funderat på att börja använda schampo igen för ibland tycker jag det är omständligt med no poo, men jag fortsätter nog som jag gjort i snart 1½ år. Hyser dessutom seriösa planer på att få ett rosatonat hår...

Kläder: Jag lagade en massa leggins för några veckor sedan, så det är legginskavalkad här just nu. Såg en tröja på Monki som jag på ett litet ungefär grät blod över att den inte fanns i min storlek. Och varför är det så himla svårt att hitta en behå som är bekväm och sitter bra och vars axelband inte rasar ner hela. jävla. tiden?

Upptäckt: Jodå. Det går finfint att laga en trasig nagel med en tepåse. Får se hur länge det håller bara.

Extra speciell rolighet: Plejadträff och födelsedagsfirande av älskad 75-årig mamma har stått på agendan i april. Men roligast av allt - Adam Lambert. Ingen trodde något annat va?



Mitt favoritinlägg: Jag gillar helt klart mina måndagsmotivationsinlägg, för jag tycke bäst om ett sådant den här månaden också.