lördag 20 februari 2016

Säsongssammanfattning: Sleepy Hollow, säsong 2

Som vanligt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

Säsong 2 har fler avsnitt än säsong 1 och jag har dragits med en envis och elak huvudvärk flera dagar som hindrat mig i mitt säsongsplöjande. Men nu är det gjort - säsong 2 av "Sleepy Hollow" under bältet. Yay för mej!

Bildkälla Pure fandom

Favoritavsnitt: 2x01 "This is war" Upplösningen på cliffhangern som avslutade säsong 1.
2x09 "The akeda" Lojaliteter testas i striden mot ondskan.
2x17 "Awakening" Ichabod och Abbie försöker stoppa uppväckandet av en häx-coven.
2x18 "Tempus fugit" Abbie har färdats tillbaka i tiden av Katrinas trollformel. Hon måste övertyga dåtidens Ichabod att hjälpa henne stoppa Katrina och ställa tidslinjen till rätta.

Favoritkaraktär: Ichabod. Så väldigt tätt följd av Abbie att det inte går att få in ett frimärke emellan dem.

Favoritpar:  När man i sista avsnittet tänker "så var vi av med den" om Ichabods fru, så inte är det Ichabod och Katrina i varje fall. Säger fortfarande vänskapen mellan Abbie och Ichabod som jag hoppas innerligt får fortsätta vara just en vänskap.

Bäst i säsongen: Jag roas fortfarande kungligt av Ichabods reaktioner på dagens samhälle, men jag tycker han anpassar sig riktigt bra. Förutom när det gäller kläderna då.

Värst i säsongen: Det kan bli lite väl rello ibland...

Övriga kommentarerEftersom säsong tre av "Sleepy Hollow" går just nu i USA, så behöver jag bara titta ikapp mig. Och med tanke på att jag är lite småkär i den här serien så är ju det bra att den inte har lagts ner.
Fast man ska kanske inte ropa hej än - många serier får besked om sitt vara eller icke vara i maj, och jag har förstått det som att det svajar lite för "Sleepy Hollow". Vore ju synd. Särskilt när tråkserier som "Supernatural" redan förnyats för säsong 12... *gäspar stort*