torsdag 10 december 2015

Sett på tv: Scream Queens

Spoilervarning när jag skriver om tv, som vanligt.

Jag kallar inte det här inlägget för en säsongssammanfattning den här gången, av den enkla anledningen att jag inte vet om det blir en andra säsong av "Scream Queens", och om det blir det kommer jag inte se den. Det här var nämligen rätt så uselt och dumt och jag tittade på hela säsongen bara för att jag ville veta vem/vilka som gömde sig bakom Red Devil-masken. Jag blev inte förvånad.


Favoritavsnitt: 1x01 "Pilot" Första avsnittet var riktigt lovande. En lagom blandning av humor och skräck och jag blev sugen på att titta vidare för det här verkade lovande, som en mix av "Glee" och "American Horror Story" på ett ungefär. En känsla som gav med sig ganska snart, så det här blir det enda avsnittet på den här punkten.

Favoritkaraktär: Dean Munsch. Och det är bara för att jag gillar Jamie Lee Curtis. Egentligen är alla karaktärerna väldigt dåligt porträtterade och babbliga och ointressanta.

Favoritpar:  Aldrig i livet.

Bäst i säsongen: Det är ju hyfsat bra musik i varje fall. Och att Jamie Lee Curtis gjorde sin mammas mest berömda scen i ett avsnitt, duschscenen ur "Psycho".

Värst i säsongen: Det är väl meningen att vissa saker i den här serien ska vara kritiska och peka på saker som är fel i samhället, men det drunknar liksom i allt det dumma. 

Övriga kommentarer: Har du inte sett den här serien så behöver du inte göra det heller. Ryan Murphy har gjort en del bra, som min favorit "Glee", men det här var ingen höjdare.

PS. Jag har bestämt mig för att pausa/sluta titta på "Fringe". Två avsnitt in på s3 kände jag bara ett stort 'nej' för att titta vidare. Just nu i varje fall. Storyn tar nämligen en vändning jag inte är förtjust alls i. Så har jag förstått att serien blev nedlagd på grund av sviktande tittarsiffror också. Kan det här vara anledningen? Skulle inte förvåna mig.