fredag 4 december 2015

Fredagsfilmen: Kingsman - The Secret Service

SMHI har gått ut med Klass 2-varning idag. Hoppas att strömmen inte går så att jag kan fullfölja mina planer på att se om "Kingsman - The Secret Service".

Filmen är baserad på ett seriealbum, som jag inte har läst, och regisserad av Matthew Vaughn som tidigare regisserat "Kick Ass" - och det märks på stilen vill jag lova. Här är det en blandning av humor, våld och spänning. Dessutom med min svaghet snygga kostymer och slips. Och Colin Firth ... *torkar dreggel från skärmen*

Bildkälla Poptius
Eggsy är en gatsmart kille som hamnat i klammeri med rättvisan efter en bilstöld. Han släpps fri när han ringer numret på medaljen han fått från sin avlidne far och lämnar ett lösenord. Vad han inte vet är att hans pappa arbetade för den superhemliga spionorganisationen Kingsmen och att de nu vill rekrytera honom. Om han klarar proven vill säga.
Samtidigt smider det tekniska geniet Valentine planer på att rädda världen på ett rätt så våldsamt sätt.


"Manners maketh man."