fredag 20 november 2015

FredagsFilmen: The Hunger Games - Mockingjay part 2

Äntligen! Sista delen i filmserien "Hunger Games" har precis haft premiär och jag ska enligt planerna se den på söndag. 
Jag har längtat en hel del efter den här filmen, mest för att jag är nyfiken på om de ska Hollywood-gulla till slutet eller om det ska få sluta som i böckerna. Och böckerna är inte så jädra Hollywoodskt klämkäcka faktiskt. Det är tre saker jag kommer hålla extra koll på om de händer, sådant jag tror kan ha strukits. Jag hoppas innerligt det får sluta som i böckerna, men jag är tveksam.

Bildkälla Coming soon
Kriget i Panem har spridit sig och Capitol anfaller andra distrikt i sin strävan att behålla makten. Katniss inser att för att rädda dem hon älskar måste hon ta till strid mot huvudstaden och president Snow.


"Welcome to the 76th Hunger Games."