torsdag 19 november 2015

Saker jag vill hitta under granen

Det har snöat här hela dagen idag vilket påminner mig om att det snart är jul. Och till jul får man önska sig saker har jag hört. Min önskelista för i år är ganska kort, och förutom en pyjamas och diverse saker med rävar och/eller vargar så ser den ut ungefär så här:

Bildkälla 007 Fragrances

Eftersom jag är ganska galen i Bond och dessutom ganska galen i dofter så blev jag inte ledsen över lanseringen av en damdoft i 007Fragrance-sortimentet. Jag har provat den och den är ganska så precis underbar - precis en sådan doft som jag ä-ä-älskar. Finns inte den under granen kommer jag bli ytterst besviken.

Bildkälla Bloomsbury

När vi ändå är inne och tassar på det här med Bond så vill jag även hitta den här muggen under granen. Förutom Bond, såklart, så är det Q som är min favoritkaraktär och han dricker sitt te ur en Scrabblemugg i "Skyfall". Alltså vill jag ha en.

Bildkälla TaliaSari
En del av mitt Bond-dyrkande beror så klart på att jag gillar brittiska grejer över lag. Så när jag snubblade över en Etsy-shop som gör smycken baserade på stadskartor så gnydde jag lite. Det här är London som halsband. Vill. Ha.

Bildkälla Firebird
En dag i höstas när jag promenerade de små hundarna var det någon som eldade och någon annan som bakade och mitt i den doftkrocken hamnade jag. Kunde inte riktigt släppa den oväntat underbara doftkombinationen av rök och vanilj, så jag blev ju inte ledsen när jag hittade en parfymolja som ska dofta just Woodsmoke + Vanilla. Den här kommer jag högst troligt skaffa mig på egen hand, om ingen vänlig själ hinner före mig.

Bildkälla popchix
Och så har vi den här lemmingen i form av 12 lack från OPI. För trots att jag gillar Bond så skaffade jag inga av lacken från Skyfall-kollektionen när den kom 2012, något man väl lugnt kan påstå att jag har ångrat både en och tiotusen gånger sedan dess. Eftersom den är en discontinued LE så kan jag kanske se mig om i månen efter den dock. Fasiken också.