lördag 10 oktober 2015

A day wasted

Det här börjar bli obra.
Har sovit sådär flera nätter i rad och varit så trött så trött på dagarna. Idag vaknade jag vid fyrasnåret och kunde omöjligt somna om. Gick upp och läste och drack te. Åtta var jag trött igen, lagom tills resten av familjen vaknade.
Var och veckohandlade, som vi brukar på lördagar, och mitt under shoppingturen kände jag hur den lilla energi jag hade bara rann ur mig. Blev helt stirrig och flamsig och skrattade så jag höll på att ramla omkull bland kattmaten. För jo - ibland är det hysteriskt kul att det finns ett kattmatsmärke som heter Pussi. Särskilt när det står "As good as it looks" på förpackningarna.
Hem och åt och somnade i soffan till F1-kvalet och sov vriden som en ostbåge, med en katt på höften, i två timmar.

Sist det var så här fick jag utskrivet insomningstabletter. Men när det inte är själva insomnandet som är problemet utan att jag vaknar och inte kan somna om, vad ska jag göra då.
Känner mig stirrig fortfarande. Som att hjärtat slår för fort. Jag känner igen det här så väl. Och jag vill inte. Inte igen.