onsdag 30 september 2015

Septemberfavoriter

Sista september - dags att lyssna på lite Ratata.
Jag har plockat bort punkten om populäraste inlägg för det är ju det där absintinlägget som får flest träffar månad efter månad och hur kul är det, att det ständigt är samma inlägg på den punkten? Sådär roligt tycker jag själv. Då finns det andra saker att favorita. Jo - det är ett ord.

Födelsedagsbarn: Massor av folk har fyllt år. Bland annat en kär vän vars födelsedag jag missade totalt. Stort grattis i efterskott A/I.

Kläder: Eftersom dagarna börjar bli kyligare har jag haft anledning att rota fram min orangea rutiga jacka ur garderoben. Den har krympt lite mystiskt över magen, men så trång är den inte att jag inte kan ha den. Tackålov. För den är supergosig!

Film: Illa att jag inte kommit iväg än och sett "Scorch trials". Så kan det gå när man har massa uppbokade kvällar, både jag och biosällskapet Chilipojken. Snart så!
Ingen film den här månaden alltså. Heller.


Tv-program: Har precis hulkgråtit mig igenom det sista avsnittet av "Merlin" så gissa. Det kommer en sammanfattning i morgon. 
Andra serier jag börjat titta på den här månaden är "Scream queens" som ska få ett par avsnitt till på sig för att övertyga mig, och så "Mr. Robot" som övertygade mig de första 5 minuterna av första avsnittet.




Bok/fic: Bästa utlästa bok är "Oceanen vid vägens slut" av Neil Gaiman. Den är dock läst för min bokcirkel Plejaderna och vi har inte träffats och pratat om den än så den skriver jag om senare.
Favoritfic blev Sterek-ficen "Holding your own weight" av zjofierose. En cirkus au som överraskade mig med att vara i stort sett omöjlig att sluta läsa när jag väl börjat. Och det tog emot där ett tag kan jag lova.

Nagellack: Jag har varit snål med mina fullpoängare igen, men ett lack nådde dit, knalligt blå Lapis lazuli från HM Beauty. Den nya nagellackslinjen på HM är överlag ganska så fab.


Frisyr: Chop chop! Klippte bort allt det som var slitet och har numera endast axellångt hår. Ska spara ut det igen och den här gången ska jag gå till frisören och underhålla utväxten så att det inte blir så slitet att det känns som hö när man tar i det.

Upptäckt: ? Ingen aning? Att det är gott med annat än bara salt på popcorn kanske? Som örtsalt eller den säkert vedervärdiga popcornkryddan jag bar hem från affären senast. Man måste ju få variera snacksen menar jag!

Extra speciell rolighet: Det känns lite osannolikt att det var 25 år sedan jag tog studenten, vart tog åren vägen liksom? Men det var 25 år sedan och för första gången på alla de åren hade ett par tappra själar skrapat ihop en återträff. Det kom några sena återbud varav ett gäng var från personer jag verkligen ville träffa igen, men det var superkul att få träffa de jag ändå träffade. 

Mitt favoritinlägg: Just nu tycker jag att mitt bloggande har blivit synnerligen tråkig och jag känner mig matchande oinspirerad att skriva. Det blir mest de inlägg jag cementerat plats för som Soundtrack of my life, Dagens, Säsongssammanfattningar och avslutade böcker samt en och annan film. Så ja - jag har funderat på att sluta blogga, men det slutar nog vid funderingar precis som vanligt.
Det enda blogginlägg som sticker ut lite från mängden är mitt inlägg om att få tycka om sig själv som jag skrev häromdagen. Det satt långt inne att publicera det. Tycker inte om att visa upp min kropp nämligen, men jag kände att det var viktigt att illustrera inlägget med en bild av en kropp som duger bra även om den inte är perfekt.