lördag 5 september 2015

Säsongssammanfattning: Queer as folk, säsong 2

Som vanligt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

Säsong två av "Queer as folk" under bältet nu. Eftersom jag har längtat lite efter Merlin kommer jag följa min plan och varva dessa två serier, så det var ju tur att det inte slutade på en värre cliffhanger än heartbreak. Mer om det i sammanfattningen.

Förresten - har ni inte börjat titta på "Queer as folk" än så tycker jag att ni kan göra det. Det är mycket naket och mycket sex, men även mycket hjärta och mycket vänskap.

Bildkälla Series a Toda Velda
Favoritavsnitt: 2x02 "All better now". Justin lider svårt av minnena från misshandeln och Brian försöker hjälpa honom. Ted får sparken när hans chef kommer på honom med att porrsurfa på arbetstid.
2x04 "Pride" Det är dags för årets Pride-parad och känslorna stormar. Vem ska gå och vem ska titta på?
2x11 "The wedding" Jag älskar bröllop. Även om de är kaosartade som här och vägen till altaret verkar vara strödd med törnen snarare än rosenblad.
 Favoritkaraktär: Kan jag svara alla? Hjärtat klappar lite extra för Justin, men jag är bra förtjust i Brian, Michael och Debbie också. 

Favoritpar:  Brian och Justin. Jag visste att det skulle gå åt fanders...

Bäst i säsongen: Nog för att han bygger upp en viss fasad och försöker få folk att tro att han inte bryr sig, men att se Brian och hur hans känslor för Justin utvecklas har varit en fröjd den här säsongen. 

Värst i säsongenMen så klantar han till det för att upprätthålla den där fasaden. Och jag gillar inte att han med det driver bort Justin. Så det som händer i deras förhållande är inte så kul om man shippar dem. Och det gör jag.

Övriga kommentarer: Jag spoilade mig själv inför den här säsongen för att jag var tvungen att få veta hur det gick för Justin efter att han fick ett baseballträ i huvudet i slutet av säsong 1. Så jag visste om att han skulle träffa Ethan. Det betyder inte att jag gillade det, bara för att jag var beredd på det.