fredag 7 augusti 2015

Life's gonna drop you down like the limbs of a tree-Dagens


Låt:  "Jump" med Madonna, som även är veckans fredagslåt på min Spotify/FB-lista.
Outfit: Prickig klänning från Monki, tröjan har min mamma stickat. Hade blommiga skor från HochM också. Hur många mönster kan jag ha samtidigt? Idag var det tre. 
Smink: CC creme från Lumené, ögonbrynsgel från Model co, blusher från So Susan, ögonskuggor från HochM och Sleek, ögonpenna från Nyx, mascara från L'Oréal, läppstift från HochM.
Nagellack: Can't hear myself pink! från OPI. Matchade fint med rosé minsann.

Frisyr:  Bakåt"kammat" och ihopsatt i någon sorts rufsig, låg knut.
Doft: Truth or Dare från Madonna. Det bidde visst Madonna-tema idag! Det var inte avsiktligt - jag lovar och svär. Tycker bara att den doftar rejält som sommar. Den och Light blue från Dolce et Gabbana, men den sistnämnda är slut....
Smycke: Ringarna och silverörhängen jag har fått i julklapp av mina barn. Tror de är från Glitter.
Klocka: Min randiga Lambretta Cielo.

Frukost: Wakey wakey eggs and bakey! Ägg och bacon alltså, och rostad macka med hallon- och granatäpplemarmelad. Alltid te.
Fika: Te och citrondröm.
Middag: Spagetti och köttfärssås med en driva parmesan på. Och grönsaker så klart!

Pryl: Reparationspåse.
Sysselsättning: Jobbelijobb, svettas, läsa.
Träning: Cykeltur fram och tillbaka till jobbet. Tog i lite extra på hemvägen för hjärtats skull.

Kvällsnöje: Antar att det blir film och popcorn, för det är så vårt fredagsnöje brukar se ut.