måndag 27 juli 2015

Feelin' blue

Jag har en mindre bra dag idag. De kommer ibland och jag har känt det krypa på ett tag nu. Det känns liksom som att jag druckit för mycket kaffe. Det är en orolig känsla i kroppen och jag känner mig rastlös och loj samtidigt. Sovit dåligt så klart - det gör jag alltid när det känns så här. Det är nämligen svårt att sova när kroppen är inställd på flykt.

Och så läser jag såklart. Och trillar på saker som så väl passar in på mina känslor. Samt en påminnelse om att ångestproblematik är något man måste lära sig leva med.

"When a rabbit in the woods sees a wolf, it panics. Its heart rate sky-rockets, its nervous system prepares for flight or fight and rabbits even defecate while they run, to make themselves lighter in order to move faster. Everything in their body instinctively tells them to run away from the danger of a wolf and it's completely natural. Anxiety is there to protect us. An anxiety disorder is when a person sees wolves where there are no wolves."*

Anxiety disorders aren't cured. They're just managed.*


*Från ficen "Seeing wolves -Where there are no wolves-" av MellytheHun