tisdag 30 juni 2015

Junifavoriter

Dags för månadens favoritinlägg. En månad som för mig innehöll ett kort och inte alltför intensivt återbesök i ångesten. Tackar min lyckliga stjärna för att de besvärliga dagarna blir stadigt färre. Och att det som alltid går att hitta ljusglimtar i det grå vädret och humöret.

Födelsedagsbarn: Jag själv och båda mina bröder. Jag firade min dag såhär.


Kläder: Fick ett par underbara byxor i födelsedagspresent av älskade maken. Se ovan. Och så fyndade jag en randig tröja på Monkis rea för endast 40 pengar.

Film: "The heat" med Sandra Bullock och Melissa McCarthy ligger bra till, men jag älskade "Big hero 6" också. Jag har som vanligt inte varit på bio.

Tv-program: "Queer as folk". Väntar fortfarande på min box och nu börjar väntan bli aningen jobbig. Jag som pausade mitt i säsong 2 för att vänta in den börjar få lite lätt abstinens nu. Jag vill se mer Brian och Justin!


Bok/fic: Bästa bok blev "Övertalning" av Jane Austen. 
"See Derek date" av Mikkimouse blev månadens favoritfic. En Sterek au om att hitta en date till ett bröllop.

Nagellack: Dependlacket med nummer 446 blev min favorit den här månaden. Bar det en hel vecka utan att tröttna.



Frisyr: Jo. Jag ljusade upp det. Och det blev kanske aningen ljusare än vad jag hade tänkt mig. Och lite rödlätt sådär. Så jag piffade upp tillvaron med att färga topparna rosa och nu vill jag ha hela håret pastelligt. 

Upptäckt: Att det är gott med en liten nubbe till midsommarsillen. Pappa hade tydligen rätt. 

Extra speciell rolighet: Har haft Plejadträff och det är alltid en höjdpunkt i tillvaron. Och så var det väldigt roligt att få umgås lite med båda mina bröder i midsomras. Vi ses alldeles för sällan alla tre, men så går det när man bor på olika platser i landet.

Populäraste blogginlägget: Det är fortsatt poppis med absint. Hoppas att de som läser min absintskola går och köper en av absinterna från Svensk Absint. De är nämligen bland de godaste jag har druckit, Grön Opal är den godaste. Och det säger jag inte bara för att jag känner en av ägarna.


Mitt favoritinlägg: Min personliga favorit den här månaden är inlägget om tv jag skrev för lite mer än en vecka sedan. Fick plats med en del där som jag har gått och grunnat på ett tag.