måndag 18 maj 2015

Säsongssammanfattning: Parks and recreation, säsong 5

Som vanligt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

När jag valde att se "Parks and recreation" som mitt maratonprojekt så skrev jag upp namnen på närmare 20 olika tv-serier som jag vill se på små lappar, dessa lappar lade jag i en hatt och sedan drog jag en av dessa. Jag är väldigt glad att det blev just "Parks and recreation" för jag är bra förälskad i den här lilla pärlan till tv-serie. Många gapflabb blir det, och det är precis vad jag behövde just nu.

Nu har jag sett fem av sju säsonger och det börjar närma sig slutet. Tur att man kan se om vissa serier.

Bildkälla imgkid.com
Favoritavsnitt: 5x05 "Halloween surprise". Leslie och Ann skrämmer Jerry till en hjärtattack. Ben får erbjudande om ett nytt prestigefullt jobb, den här gången i Florida. Leslie får en viktig fråga.
5x14 "Leslie and Ben". Bröllopsklockor ringa. Men det är ju inte Pawnee om det blir en massa hinder på vägen.

Favoritkaraktär: Leslie. Och Ron.

Favoritpar: Leslie och Ben. Så yay!

Bäst i säsongen: Eftersom jag älskar bröllop, både riktiga och fiktionella, så älskade jag avsnittet där Leslie och Ben bara inte kan vänta en enda dag till. 

Värst i säsongen: Jeremy Jamm - riktigt irriterande karaktär. Blir oglad varje gång han är i rutan. Vilket säkert är meningen och därför väldigt bra gjort. Glad att min tandläkare inte är som honom.

Övriga kommentarer: Leslies första år som medlem i kommunrådet har varit roligt att se. Hon har gjort mycket bra för Pawnee, men såklart uppskattas inte det. Får se vad som händer nu med hennes politiska karriär, men jag är glad att hon inte ger med sig.