fredag 8 maj 2015

Säsongssammanfattning: Parks and recreation, säsong 4

Som vanligt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

Det tog lite längre tid att se säsong fyra av "Parks and recreation" eftersom jag inte ser så mycket på tv när älskade maken är ledig och barnen är hemma. Familjen går först och sådär. Men nu är jag färdig för en sammanfattning.

Bildkälla Amazon
Favoritavsnitt: 4x08 "The smallest park". Bara för att jag älskar romantik så mycket. Leslie drar ut på ett jobb så att hon ska kunna spendera mer tid med Ben.
4x22 "Win, lose or draw". Dags för val i Pawnee och vi får veta om Leslies hårda jobb gett resultat. Ben får ett erbjudande han har svårt att tacka nej till.

Favoritkaraktär: Leslie. Och jag gillar Ron mer och mer för varje avsnitt.

Favoritpar: Leslie och Ben. Mitt otp för den här serien, så jag hoppas de håller ut.

Bäst i säsongen: Alla dråpligheter som Leslie hamnar i, och i flera fall satt sig själv i. Som att adoptera 32 hundar och katter - och en gris - för att kunna rädda både djuren och budgeten. Och att man ständigt får se hur in i håvete smart hon är! Dessutom väldigt snäll och mån om sina vänner. Inte undra på att hon är omtyckt.

Värst i säsongen: Två saker jag inte tycker om: att de är så elaka mot Jerry. Lite mobbingvarning där och en sådan där sak som kan ge mig lite väl dåliga vibbar. Fast man märker samtidigt att de tycker mycket om honom och att han är en värderad arbetskamrat.
Och så förhållandet mellan Ann och Tom. Wut? Känns bara långsökt och väldigt inkompatibelt. Hoppas det tar slut snart, annars behöver de jobba lite för att övertyga mig.

Övriga kommentarer: Den här säsongens fokus ligger kring Leslies kampanj för att bli val till city council, typ kommunfullmäktiges ordförande. Och det är mycket som händer på vägen där, mycket som kan gå fel och som jag kan skratta åt.
Och ändå sitter jag här och undrar vad som hände med den där parken som skulle byggas där gropen vid Anns hus var? Hoppas det inte är bortglömt för jag vill veta.