söndag 31 maj 2015

Majfavoriter

Sista maj och Mors dag. Inte för att jag blivit firad än eftersom mina barn sovit över hos sin mormor och morfar då jag och älskade maken var på festligheter igår.
Har känt mig emotionellt stressad den här månaden, och även haft ett ryggskott som heter duga, men en och annan favorit ska jag väl kunna hitta. Inte vädret dock...

Födelsedagsbarn: Älskade maken. Även om jag kanske eventuellt glömde bort den födelsedagen alldeles nyss när jag tänkte efter och frågade honom. Den blicken jag fick!

Kläder: Förutom en sjusärdeles tjusig klänning som jag köpte mig till gårdagens fest så har det varit dåligt med nyheter i garderoben. Jag sliter på gamla favoriterna.

Film: Bäst sedda film är "Looper" för min del. Det går väldigt dåligt för mig och älskade maken att gå på bio en gång i månaden kan man väl säga, för vi har inte gjort det den här månaden. Heller.

Tv-program: "Parks and recreation". Antar att ingen blev överraskad av att det var maj månads favorit-tv. Nästan så att jag vill börja titta om på den på direkten.



Bok/fic: Bästa lästa bok den här månaden är "Gone girl" av Gillian Flynn. Troligen klart läsvärd även om man redan sett filmen. Boken är såklart bäst.
Bästa fic har egentligen varit ett par stycken, men den som sitter djupast är nog "The chasms between" av alexenglish. En fic om själar som söker varandra i parallella universum och olika liv, där bara en själ i taget minns att man hör ihop. Och det är inte helt lyckligt faktiskt. Grinade långt efter att jag läst ut den.

Nagellack: Inget lack nådde toppbetyg den här månaden, men en del fick en fyra i betyg. Av dessa väljer jag A Englands Queen of Scots som månadsfavorit. Älskar en snygg blå, och skottlandsflaggeblått kan aldrig bli fel.



Frisyr: Same old. Men jag har skaffat prylar för att ljusa upp ännu ett steg, och funderar allvarligt på om rosa toppar inte är något som behöver hända ganska snart.

Upptäckt: The 1975. Inte året utan bandet. Ännu en sak att "skylla" på min kära vän I.


The 1975 - Heart out

Extra speciell rolighet: Att äntligen få en ny säng! Och att älskade maken och jag firade 15-årig bröllopsdag, även om det inte riktigt firades med den baluns jag hade hoppats på. Jaja. Man kan inte få allt man önskar sig.

Populäraste blogginlägget: Sötsuget härjar tydligen för "Chocolate chip cookie i en mugg" från februari 2014 är det inlägg som fått flest träffar den här månaden.

Mitt favoritinlägg: Den här månaden har det mest blivit film, tv och bok och jag har inte varit värst personlig av mig. Känner mig dock ganska nöjd med min Dagens från förra lördagen, "Find the horizon I promise it's not a s far as you think". Dels för att jag tycker att jag var väldigt söt den dagen, och dels för att jag faktiskt delar med mig av något väldigt personligt om man kisar lite och läser en aning mellan raderna.