tisdag 28 april 2015

Säsongssammanfattning: Parks and recreation, säsong 3

Som vanligt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

Japp, det går fort att se det här. Sit coms tar ofta inte så lång tid att titta på med sina dryga 20 minuter per avsnitt. Så ja, min gissning om veckovisa inlägg är nog inte så långsökt. Särskilt inte när man älskar det så pass mycket som jag älskar det här lilla gänget. Jag skrattar högt mest hela tiden, när jag inte ler eller fäller en liten glädjetår.

Sammanfattningsvis dårå.

Bildkälla Parks and recreation Wikia

Favoritavsnitt: 3x09 "Fancy party". Bröllopsklockor klämta. Vissa har bråttom kan man tycka.
3x13 "The fight". Tom lanserar en ny drink och alla blir drättfulla och Ann och Leslie blir osams.
3x16 "Lil' Sebastian". Säsongsavslut. Leslie och Ben försöker dölja sitt förhållande samtidigt som de planerar en minneshögtid för minihästen Lil' Sebastian. Och så blir det cliffhanger. Såklart.

Favoritkaraktär: Leslie. Och så är jag väldigt förtjust i Ron också. Och Ben.

Favoritpar: Andy och April fick varandra, så nu sitter jag här och hoppas på Leslie och Ben. Att det ska vara så krångligt i sådana här serier. Gaah!

Bäst i säsongen: Bröllopet. Jajamensan, det kom en liten tår eller två.

Värst i säsongen: Minst förtjust är jag i Tom som jag tycker har varit påfrestande gapig och tokrolig på ett inte roligt sätt den här säsongen. Annars är det här väldigt bra.

Övriga kommentarer: Jag hoppas att det inte finns någon stad som Pawnee, men det finns det säkert. USA verkar vara ett läskigt ställe ibland. Men det är roligt att skämta om det.