måndag 8 december 2014

Farligt gott

Vad Mrs Data har nippran på just nu, men måste behärska sig lite för för det här kan man inte dricka varje dag - kaffedrinkar!
Och särskilt har jag nippran på den här lilla raringen, som jag har läst mig till så klart. 


Man börjar som så att man tillreder sig en halv kopp varm choklad. Ja, du läste rätt - halva koppen med varm choklad. Funkar fint att göra i mikron, jag brukar stråla min på högsta tjong något under minuten.
I detta häller man en espresso, och här är jag glad att vi har en Nespressomaskin på köksbänken. Med den går det skriande lätt att få ner en lagom dos kaffe i koppen med choklad.
Allra överst lägger vi lite lätt vispad grädde. Jag sa ju att det inte var bra att dricka dem för ofta...

Farligt gott som sagt, men vissa dagar är man värd det. Som en strålande vacker måndageftermiddag i början av december.