söndag 30 november 2014

Novemberfavoriter

November är redan slut och det var väl en rackarns tur. Så här lite sol kan ju få vem som helst att surna till en aning. Men nu är det dags för de tända ljusens månad! Adventsljusstakar, ljusslingor, granar och rosenkindade små tomtar överallt.
Trevlig första advent allihop! Här är mina favoriter under den solfattigaste november på 100 år eller så.

Födelsedagsbarn: Årets andra period med födelsedagar som duggar tätt har inletts. Men inte blir jag bjuden på tårta för det...

Bok/fic: Oj vad jag har haft svårt att läsa bok den här månaden. Jag har totalfastnat i den där King-boken jag höll på med redan förra månaden. Det är inte lika bra på svenska, jag saknar det där schvunget i språket jag får när jag läser på engelska. Så "22/11 1963" är inte utläst än. Enda boken jag kommit igenom är den vi ska avhandla på dagens bokcirkel, nämligen "Hundar, hus och hjärtats längtan" av Lucy Dillon, och vad jag tycker om den sparar vi tills att jag skriver om vår träff.
På fic-fronten har det varit desto mer. Favoriter den här månaden har varit "Not so pure imagination" av therougesgambit och "But then what..." av Stoney. Båda två Sterek-fics.

Bildkälla New dress a day
Film: Mitt biobesök den här helgen blev det inget med på grund av att vi hade glömt att helgen redan var väldigt fulltecknad. "Mockingjay" får bli en annan dag.
En film som jag såg ändå och verkligen tyckte mycket om är "The artist". En modern svartvit stumfilm var precis vad filmfjanten tyckte om. Så oväntat. Eller inte.

Tv-program: Tittar jag på, men eftersom jag inte direkt tycker att "Buffy" är kanonbra så går det lite trögt där. Å andra sidan följer jag ju andra serier och min favorit just nu får nog anses vara "American horror story". Där den här säsongen med freak show-tema har sin otäckaste karaktär bland icke freaksen - en rik, vit kille. Lite som i USA på riktigt alltså. *sneglar på Ferguson*

Kläder: De varma fluffiga tröjornas årstid är här. Så då tar jag på mig det.

Nagellack: Det har varit mycket nakna naglar och lite lust att måla naglarna den här månaden så nu måste jag tänka lite.


Får väl säga Depend #426, som är betydligt grönare på riktigt än vad bilden visar.

Frisyr: Ljusat upp det ett steg till. I övrigt är allt med mitt hår frustrerande just nu.

Upptäckt: Mänskligheten kan vara det dummaste som drabbat universum. *sneglar på Ferguson en gång till*

Extra speciell rolighet: Att älskade makens moster som bor i Grekland var här och hälsade på. Och så bokcirkel - men den har jag inte varit på än. Fast där vet jag att det kommer bli roligt för det är det alltid.

Populäraste blogginlägget: Återigen min lilla absintskola. Betyder det att folk börjat upptäcka att det är gott med absint kanske?