torsdag 20 november 2014

Fem fina flickor

Mer fina flickor åt folket! Och med fina menar jag va-va-voomsnygga. Sådana där jag inte skulle ha något emot att hålla i handen en stund, eller dricka ett glas champagne ihop med, eller titta på en romantisk film och äta glass med.
Så det här är en frikortslista fast med flickor istället för pojkar. Sedan kan ju ni få fundera på om jag är 100% straight eller inte.*

Bildkälla Fanpop
Lea Michele är allra mest känd som Rachel Berry i "Glee", en skönsjungade diva som vet att hon förtjänar allt det bra som ska komma i hennes väg. Ibland storknar man på Rachel och hennes sticka tröjor med djurmotiv, men jag har en särskild plats i mitt fangirl-hjärta för henne. Dessutom är hennes vänskap med min storfavorit Kurt något av det bästa jag vet i "Glee".

Bildkälla My celebrity wallpaper
Alltså - jag tittar ju inte ens på "Game of thrones" men när älskade maken glor på det i min närhet kan det ju inte hjälpas att jag har lagt märke till Gwendoline Christe. Makalöst vacker kvinna faktiskt. Kan ju inte hon rå för att hon är med i en serie jag inte vill se. Men om jag gör det någon gång kan nu ju få gissa om hon är en av anledningarna. Ledtråd - det är hon.
Bildkälla Mochi mag
Arden Cho skulle kunna få vara med här enbart för att hennes rollfigur i "Teen wolf" är en kitsune. För Kitsunes är rävar och jag älskar rävar! Dessutom är det roligt med en kvinnlig rollkaraktär i "Teen wolf" som jag inte får obehagliga rysningar över. Så är hon en fena på att svinga sin katana också. Och ack så snygg.

Bildkälla Urban splatter
Florence Welch från Florence + The Machine är bara så vacker så det nästan är lite orättvist. Ännu mer orättvist är det att hon kan sjunga så bra att jag får rysningar och tårar i ögonen bara jag hör introt till vissa låtar. Om man skulle färga håret rött kanske....

Bildkälla The Roosevelts
Som att man behöver fler anledningar att se "Inception" om och om igen. Nej, det behöver man inte, men det är ju knappast tråkigt att Marion Cotillard är med i den. För geeeeeezus vad vacker hon är. Varför ser inte jag ut så där, liksom? Vad är det i dricksvattnet i Frankrike egentligen?

*Nej det är jag inte.