måndag 20 oktober 2014

Säsongssammanfattning: Misfits, säsong 4

Som vanigt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

När man märker att skådespelarna spelar en enorm roll i storyn - när varenda en av dem försvinner ur rollistan. Kelly är tydligen i Afrika och desarmerar landminor och Curtis försvinner halvvägs in i den här säsongen och plötsligt var ingen kvar de ursprungliga fem samhällstjänstarbetarna och nej. Hade det inte varit för att säsong fem verkar vara den sista, och den bara är på 8 avsnitt, så hade jag slutat titta nu.
Var är charmen? Var är allt det där som jag från början tyckte så mycket om med den här serien? Försvann med Nathan och Simon antar jag. Stora skor att fylla och ingen lyckas riktigt.

Bildkälla Fanpop!
Favoritavsnitt: 4x03. Det finns en tredje Rudy. En riktigt läskig en som de två andra Rudy är rädd för och har tjallat på så att han hamnat i fängelse. Nu är han fri och dyker upp vid centret och rör om i grytan.
4x04. Curtis får veta hemligheten bakom Lola genom att använda sig av sin kraft att återuppväcka de döda. För att förhindra en zombieepedemi tvingas han till ett ödesdigert beslut.

Favoritkaraktär: Men det går ju inte! Ingen av de jag förut tyckt så mycket om är ju kvar och förlåt ni andra, men ni är ganska slätstrukna faktiskt. Möjligen Finn då - bara för att han är lite av en underdog. Men nej - jag har ingen favorit längre, så är det bara.

Favoritpar: Nej tack. Inget. Pass på den.

Bäst i säsongen: Jag gillar fortfarande det där med att alla karaktärerna faktiskt är rätt så osympatiska. Fast förut fanns det i varje fall något man kunde gilla med dem, nu - not so much.

Värst i säsongen: Vart tog superkrafterna vägen? Det var ju de som spelade en roll förut, nu glömmer jag liksom bort mellan varven vilka krafter det är meningen att de ska ha. Krafterna har liksom hamnat i skymundan för en massa annat.

Övriga kommentarer: Bara 8 avsnitt till, bara 8 avsnitt till, bara 8 avsnitt till. Kanske inte så jättesugen på det här nej...